Siin on minu uus pildiblogi - www.wandyarhol.com

30 detsember, 2008

Hobusepea Udukogu - Horesehead Nebula IC434



Aasta viimastel päevadel on hea uudis see, et pärast äärmiselt pingelist ja aeganõudvat teleskoobi kollimatsiooni võib öelda, et nüüd peaks kogu setting paigas olema. Tegelikult muidugi veel väga viimase peal see asi pole ja osad asjad on vaja veel lahendada, kuid esimes valguse uue teleskoobiga sain kinni püütud!

Vaatamata olematule taevale õnnestus mõni öö tagasi siis korraks ka selget näha, kuigi, see selge tähendas vinet, poolpilvi. Vaid heledamad tähed olid näha, kuid needki väga nõrgalt. Tänu sellele ei hakanud ma valgustama pilte pikalt vaid tegin esialgsed testid vaid.

Hobusepea udu on kena tume udu punaka emissiooniudu taustal ja asub see Orionis. Silmaga seda näha pole, kui, siis vaid eriti suure teleskoobiga ja väga pimedas kohas. Nagu näha, sai minu teleskoop siiski ta kinni püütud.

Pilt on vaid 10 minutilise säriga valguskaader, tume ja tasavälja pilte seekord võtma ei hakanud. Seetõttu on ta mürane ja näha ka järeltöötlusjälgi, aga no tühja kah, ikkagi esimene pilt:)

Olen ise praegu Saaremaal metsade vahel ja võin kinnitada, et siinne taevas on võrreldav Gobi kõrbe omaga! Linnutee jutt on koos oma tolmusaarekestega ilusti näha, täht tähe otsas kinni. Tallinnas ma veel sellist pilti pole näinud. Seetõttu otsustasin, et ehitan ka siia observatooriumi.

Kevadeks olgu see valmis:)

Head vana aasta lõppu ja head lugemist ka uuel aastal!
Postita kommentaar